Często zadawane pytania

Problemy z logowaniem i rejestracją

Dlaczego w ogóle muszę się rejestrować?
Możliwe, że nie musisz. To od administratora witryny zależy czy, aby pisać wiadomości, konieczna jest rejestracja. Niemniej rejestracja umożliwia dostęp do dodatkowych funkcji niedostępnych dla gości, takich jak własny awatar, wysyłanie prywatnych wiadomości i e-maili do innych użytkowników, możliwość przypisania do grup użytkowników itp. Rejestracja zajmuje tylko chwilę, więc zaleca się jej wykonanie.
Na górę

Co to jest COPPA?
COPPA, to skrót od Child Online Privacy and Protection Act – prawa obowiązującego od 1998 roku w USA, nakładającego na właścicieli stron internetowych, które potencjalnie mogą zbierać informacje od osób małoletnich – mających mniej niż 13 lat – obowiązek posiadania pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych na zbieranie informacji prywatnych od osób poniżej 13 roku życia. Jeżeli nie masz pewności czy to dotyczy ciebie jako kogoś próbującego zarejestrować się na danej witrynie internetowej – skontaktuj się z prawnikiem, by uzyskać wyjaśnienie. phpBB Limited i właściciele tej witryny nie dostarczają pomocy prawnej z wyjątkiem przypadku opisanego w pytaniu „Z kim się kontaktować w sprawach nadużyć lub zagadnień prawnych związanych z tą witryną?”, a także nie są punktem kontaktowym dla wszelkiego rodzaju porad prawnych.
Na górę

Dlaczego nie mogę się zarejestrować?
Być może właściciel witryny wyłączył funkcję rejestracji, aby nie rejestrowały się nowe osoby. Właściciel witryny mógł także zablokować twój adres IP lub zabronił nazwy użytkownika, którą próbujesz zarejestrować. W sprawie pomocy, skontaktuj się z administratorem witryny.
Na górę

Rejestracja została przeprowadzona poprawnie, ale nie mogę się zalogować!
Po pierwsze, sprawdź swoją nazwę użytkownika i hasło. Jeśli są poprawne, to wystąpiła jedna z dwóch przyczyn. Pierwszą z nich może być włączona funkcja COPPA, a w czasie rejestracji została podana informacja, że masz mniej niż 13 lat. Wówczas należy wykonać instrukcje wysłane na twój adres e-mail. Jeśli nie to było przyczyną, być może nie została aktywowana rejestracja. Niektóre witryny przed pierwszym zalogowaniem wymagają aktywowania rejestracji przez osobę rejestrującą się lub przez administratora. Informacja o tym była wyświetlona podczas rejestracji. Jeśli została wysłana do ciebie wiadomość e-mail, postępuj zgodnie z zawartymi w niej instrukcjami. Jeżeli taka wiadomość do ciebie nie dotarła, być może został podany nieprawidłowy adres e-mail lub wiadomość została zatrzymana przez filtr antyspamowy. Jeśli na pewno podany przez ciebie adres e-mail jest prawidłowy, spróbuj skontaktować się z administratorem.
Na górę

Dlaczego nie mogę się zalogować?
Powodów może być kilka. Po pierwsze, sprawdź czy twoja nazwa użytkownika i hasło są prawidłowe. Jeżeli są prawidłowe, skontaktuj się z właścicielem witryny i zapytaj czy cię nie zablokowano. Istnieje też prawdopodobieństwo, że problem powoduje błędna konfiguracja witryny, na której znajduje się forum. Skontaktuj się z właścicielem witryny i powiadom go o tym problemie. Musi on go naprawić.
Na górę

Rejestracja została dokonana jakiś czas temu, ale teraz nie mogę się zalogować?!
Możliwe, że z jakiegoś powodu administrator dezaktywował lub usunął twoje konto. Wiele witryn, aby zmniejszyć rozmiar bazy danych, cyklicznie usuwa użytkowników, którzy nic nie pisali przez dłuższy czas. Jeśli tak się stało, spróbuj zarejestrować się ponownie i bądź bardziej aktywnym i zaangażowanym w dyskusje użytkownikiem.
Na górę

Nie pamiętam hasła!
Zachowaj spokój! Twoje hasło wprawdzie nie może zostać odzyskane, ale bez problemu może zostać zresetowane. Przejdź na stronę logowania i kliknij odnośnik Nie pamiętam hasła. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a prawdopodobnie niedługo znów będziesz móc się zalogować.
Na górę

Dlaczego następuje automatyczne wylogowanie?
Jeżeli w czasie logowania nie zaznaczysz funkcji Zapamiętaj mnie, witryna zachowa informację o tym, że twój pobyt na tej witrynie będzie trwał tylko określony przez administratora czas. Zapobiega to niewłaściwemu użyciu twojego konta przez kogoś innego. Aby pozostać zalogowanym/zalogowaną, podczas logowania zaznacz funkcję Loguj mnie automatycznie. Jest to niezalecane, jeżeli korzystasz z witryny z ogólnie dostępnego komputera, np. w bibliotece, kawiarence internetowej, sali komputerowej w szkole lub na uczelni itp. Jeśli nie widzisz tej funkcji, oznacza to, że administrator ją wyłączył.
Na górę

Jak działa funkcja Usuń ciasteczka witryny?
Funkcja Usuń ciasteczka witryny usuwa wszystkie ciasteczka utworzone przez phpBB dzięki, którym użytkownik jest autoryzowany i logowany do witryny. Dostarczają one również funkcję – jeśli została włączona przez administratora witryny – śledzenia przeczytanych i nieprzeczytanych przez użytkownika postów. Jeśli występują problemy z logowaniem/wylogowaniem, usunięcie ciasteczek może być pomocne.
Na górę

Preferencje i ustawienia użytkowników

Jak zmienić moje ustawienia?
Jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, wszystkie twoje ustawienia są zapisywane w bazie danych witryny. Aby je zmienić, przejdź do panelu zarządzania swoim kontem. W tym miejscu możesz dokonać zmian swoich ustawień i preferencji. Odnośnik do panelu o nazwie Moje konto znajduje się zazwyczaj na górze stron witryny.
Na górę

W jaki sposób można zapobiec wyświetlaniu nazwy użytkownika na liście użytkowników przeglądających forum?
W panelu zarządzania kontem, w Ustawieniach witryny znajduje się funkcja Nie pokazuj statusu online. Włącz tę funkcję, zaznaczając Tak. Nazwa użytkownika będzie wyświetlana tylko dla administratorów, moderatorów i dla ciebie. Twoja obecność na witrynie będzie wykazana w liczbie ukrytych użytkowników.
Na górę

Jest wyświetlany nieprawidłowy czas!
Możliwe, że jest wyświetlany czas z innej strefy czasowej, niż ta, w której się znajdujesz. Jeśli tak właśnie jest, przejdź do panelu zarządzania kontem i zmień strefę czasową, tak aby była zgodna z twoim miejscem pobytu. Np. Europa centralna, Afryka, czy Nowa Zelandia. Zmiana strefy czasowej, tak jak i większości ustawień, może zostać wykonana tylko przez zarejestrowanych użytkowników. Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem – teraz jest dobry moment, by się zarejestrować.
Na górę

Została wykonana zmiana strefy czasowej, a nadal jest wyświetlany nieprawidłowy czas!
Jeżeli na pewno strefa czasowa została ustawiona prawidłowo, a czas nadal jest wyświetlany nieprawidłowo, oznacza to, że czas na serwerze jest ustawiony nieprawidłowo. Poinformuj o tym administratora, by naprawił problem.
Na górę

Mojego języka nie ma na liście!
Być może administrator nie zainstalował pakietu zawierającego twoją wersję językową albo nikt jeszcze nie przetłumaczył phpBB3 na twój język. Zapytaj administratora witryny czy może zainstalować pakiet językowy, którego potrzebujesz. Jeśli pakiet dla twojego języka nie istnieje, może spróbujesz go utworzyć. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej phpBB Limited. Na dole każdej strony tej witryny znajduje się odnośnik do portalu phpBB Limited.
Na górę

Czym są obrazki wyświetlane obok nazwy użytkownika?
Na stronie przeglądania postów, w miejscu, gdzie są wyświetlane informacje o użytkowniku, mogą być wyświetlane dwa obrazki. Pierwszy obrazek jest skojarzony z rangą użytkownika. W zależności od używanego stylu jest on w formie gwiazdek, kwadracików lub kropek pokazujących, jak dużo postów zostało napisanych przez użytkownika lub jaki jest jego status na tej witrynie. Jest on wyświetlany poniżej nazwy użytkownika. Drugi, zazwyczaj większy obrazek, wyświetlany powyżej nazwy użytkownika jest znany jako awatar i jest unikatowy lub osobisty dla każdego użytkownika.
Na górę

Jak wyświetlić awatar?
W panelu zarządzania kontem na karcie „Profil” w sekcji „Awatar”, używając jednej z czterech metod: Gravatar, Galeria awatarów, Zdalny awatar lub Prześlij awatar, można dodać awatar. Wyświetlanie awatarów i sposób ich wyświetlania są uzależnione od administratora witryny. Jeśli nie można używać awatarów na danej witrynie, należy skontaktować się z jej administratorem.
Na górę

Co to jest ranga i jak można ją zmienić?
Rangi wyświetlane pod nazwami użytkowników oznaczają, ile postów dany użytkownik napisał lub jaki ma status na forum, np. moderatora czy administratora. Użytkownicy nie mogą bezpośrednio zmieniać stylu rang, ponieważ ustawia je administrator witryny. Nie należy pisać postów tylko po to, aby zwiększyć swój licznik postów i przez to swoją rangę. Większość witryn nie toleruje takich działań i moderator lub administrator obniży licznik postów takiego użytkownika.
Na górę

Podczas próby wysłania wiadomości e-mail do użytkownika witryna prosi mnie o zalogowanie. Dlaczego?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać e-maile do innych użytkowników przez wbudowany formularz wysyłania e-maili i tylko wtedy, jeżeli administrator włączył tę funkcję. Ma to zabezpieczać przed nieprawidłowym używaniem systemu poczty elektronicznej witryny przez anonimowych użytkowników.
Na górę

Problemy z pisaniem

Jak utworzyć nowy temat na forum lub wysłać odpowiedź w temacie?
Aby utworzyć nowy temat na forum, należy nacisnąć przycisk „Nowy temat”, aby odpowiedzieć w temacie, nacisnąć przycisk „Odpowiedz”. Być może, że przed publikowaniem wiadomości trzeba będzie się zarejestrować. Na dole strony forum lub strony tematów jest wyświetlana lista uprawnień użytkownika na każdym forum. Na przykład: Możesz tworzyć nowe tematy, Możesz dodawać załączniki itp.
Na górę

W jaki sposób można zmienić lub usunąć post?
Jeśli nie jesteś administratorem lub moderatorem, możesz zmieniać i usuwać tylko swoje posty. Możesz zmienić post, naciskając przycisk Zmień znajdujący się przy danym poście. Czasami można to zrobić tylko przez pewien czas po jego napisaniu. Jeżeli ktoś odpowiedział na ten post, pod twoim postem pojawi się informacja ile razy i kiedy ostatni raz post był zmieniany. Informacja ta wyświetli się tylko wtedy, jeśli ktoś zamieścił pod tym postem kolejny post. Jeśli post zmienił moderator lub administrator, informacja ta nie zostanie wyświetlona. Administratorzy i moderatorzy mogą zostawić notatkę z informacją, dlaczego ten post zmieniali. Zwykli użytkownicy nie mogą usuwać postów, gdy ktoś zamieścił pod ich postem nowy post.
Na górę

W jaki sposób można dodać podpis do swojego posta?
Aby dodawać podpis do posta, należy go najpierw utworzyć w panelu użytkownika. Aby dołączyć do danej wiadomości swój podpis, zaznacz funkcję Dołącz podpis znajdującą się w formularzu tworzenia wiadomości. Możesz także domyślnie dodawać podpis do wszystkich swoich postów, zaznaczając odpowiednią funkcję w panelu użytkownika. Po uaktywnieniu tej funkcji, za każdym razem pisząc post, możesz zdecydować o niedodawaniu do niego podpisu, usuwając w formularzu tworzenia wiadomości zaznaczenie z pola Dołącz podpis.
Na górę

W jaki sposób można utworzyć ankietę?
Tworzenie ankiet jest proste. Kiedy tworzysz nowy temat bądź zmieniasz pierwszy post w wątku, na dole formularza tworzenia tematu będziesz widzieć etykietę Utwórz ankietę. Kliknij ją i w otworzonym formularzu podaj tytuł ankiety i co najmniej dwie opcje. Każdą opcję należy wpisać w nowym wierszu widocznego pola tekstowego. Możesz określić liczbę opcji, jakie użytkownik może wybrać, wyznaczyć czas trwania ankiety (0 – bez limitu czasowego), a także umożliwić użytkownikom zmianę wcześniej oddanego głosu. Jeśli nie widzisz etykiety, prawdopodobnie nie masz uprawnień do tworzenia ankiet.
Na górę

Dlaczego nie można dodać więcej opcji ankiety?
Limit opcji w ankiecie jest ustalany przez administratora witryny. Jeśli uważasz, że potrzebujesz wstawić więcej opcji niż dozwolony limit, skontaktuj się z administratorem witryny.
Na górę

W jaki sposób zmienić lub usunąć ankietę?
Podobnie, jak posty, ankiety mogą być zmieniane tylko przez ich autorów, moderatorów lub administratorów. Aby zmienić ankietę, należy dokonać zmiany pierwszego posta w wątku, z którym zawsze związana jest ankieta. Jeśli nikt jeszcze nie oddał głosu w ankiecie, jej autor może usunąć ankietę lub zmienić jej opcje. Jednakże, jeśli w ankiecie zostały już oddane głosy, tylko moderatorzy lub administratorzy mogą ją zmienić, lub usunąć. Zapobiega to modyfikowaniu ankiety w czasie jej trwania.
Na górę

Dlaczego nie mam dostępu do forum?
Niektóre fora mogą być dostępne tylko dla określonych grup lub użytkowników. Aby przeglądać, czytać, pisać na nich lub wykonywać inne operacje, musisz mieć odpowiednie uprawnienia. Skontaktuj się z moderatorem lub administratorem witryny, aby ci je przydzielił.
Na górę

Dlaczego nie mogę dodawać załączników?
Uprawnienia dotyczące załączników są przydzielane dla każdego forum, dla każdej grupy i dla każdego użytkownika. Administrator witryny mógł nie zezwolić na zamieszczanie załączników na forum, na którym piszesz lub przyznał uprawnienia tylko niektórym grupom. Jeśli nadal nie masz jasności, dlaczego nie możesz zamieszczać załączników, skontaktuj się z administratorem witryny.
Na górę

Dlaczego otrzymałem/otrzymałam ostrzeżenie?
Każdy administrator witryny ma swoje zasady i regulaminy obowiązujące na danej witrynie. Są one opublikowane i administrator zaleca zapoznanie się z nimi. Jeśli ktoś ich nie przestrzegał, może otrzymać ostrzeżenie. O udzieleniu ostrzeżenia decyduje administrator witryny. phpBB Limited nie ma nic wspólnego z ostrzeżeniami udzielanymi na tej witrynie i nie ponosi żadnej odpowiedzialności związanej z nimi. Jeśli nadal nie masz jasności, dlaczego otrzymałeś/otrzymałaś ostrzeżenie, skontaktuj się z administratorem witryny.
Na górę

W jaki sposób można zgłosić posty moderatorowi?
Jeśli administrator na to zezwolił, w prawym górnym rogu treści posta, który chc